Alla inlägg under juli 2022

Av tjejgrejer - 20 juli 2022 05:41

 

Av tjejgrejer - 20 juli 2022 05:38

  

     

Av tjejgrejer - 18 juli 2022 15:08

Vaknade vi tidigt som vanligt. Två muggar kaffe och sen ostmackor med vitt bröd. Sen fixade L med bilen. Jag surfade lite hemma och gjorde mig i ordning för att åka iväg sedan. L ringde och jag gick ner. 


Först åkte vi och handlade lite fika och en kall cola. Sen drog vi till Lindö båtbrygga. Hittade en bänk ifred. Hände inte så mycket i hamnen idag så vi satt inte där så länge. 


Senare köpte jag Jordgubbar från Ringstad gård och vispgrädde. L gjorde i ordning dem. Jordgubbarna var söta som vanligt, mumsigt! Nu sitter vi och dricker kaffe och spelar dataspel. 


Av tjejgrejer - 17 juli 2022 14:18

Vi vaknade tidigt och ett tag var vi lite förvirrade och visste inte riktigt vart vi skulle åka idag när det var bra väder. Sen ville jag åka till Lövsta slott och vi bilade dit. Kom rätt tidigt. De höll just på att öppna slottet. Vi gick runt sakta och tog en del kort. 

         

 

Slottet ser anspråkslöst ut på håll men har fina och roliga detaljer när man går nära. 


Sedan åkte vi vidare till slussen i Norsholm. Det är alltid trevligt där. Vi kom just när det slussade några båtar nedåt kanalen. 

 

Vi gick runt på området och försökte hitta något billigt café. Det var inte så lätt. De hade inte sänkt priserna fast det inte är så mycket turister där i år. Gick förbi hönor. De kom springade och ville ha mat. När jag sedan skulle filma en real så kom de inte fram igen, haha! Tillslut hamnade vi på hamncaféet. Kaffet var gott och vi satt i solen och trivdes. Hoppade upp då och då och filmade reals till insta. Nu slussade de uppåt och det small och lät högt om bron och slussdörrarna. Då och då susade ett tåg förbi. Vi handlade middagsmat och Icas glasstrutar i en liten Ica affär där. 


Åkte hem i ett sommarlandskap. Öppna gula fält här i Östergötland och så lite skogspartier här och där. Hemma gjorde L färsbiffar och jag skalade potatisen. Roligt att jobba ihop i köket. Det blev gott. Vi råkade köpa en viklöks bea i mataffären. Den var faktiskt riktigt god. 

 


Av tjejgrejer - 16 juli 2022 14:50

Först diskade jag sen städade jag golven. Sedan började jag baka enkla småkakor. L hjälpte mig med varmluftsungnen som jag inte förstår mig på. Tog ut kakorna efter åtta minuter. -För kort tid! tyckte L men jag tyckte de blev perfekta, haha! Inte till utseendet då......

 


Av tjejgrejer - 16 juli 2022 13:36

Vi satt på Le Croissant och pratade om allt möjligt. Kakan var jättegod! 

 

Av tjejgrejer - 16 juli 2022 02:36

Sitter mitt i natten och skriver. Hade en mardröm och kunde inte somna om. Rätt varmt inne också. Skruvade på mig och sen gick jag upp och gjorde kaffe. Dataspel och sociala medier. Roligt att läsa om allt vad folk har för sig här på bloggplatsen. Nu är jag inne på en halvljum kaffekopp. Ville inte sätta på vattenkokaren igen mitt i natten. Den låter som en tornado. 

Av tjejgrejer - 15 juli 2022 16:21

Min stalker har inte bara plågat mig. Han var dum mot de andra grannarna i förr huset där jag bodde. Värst råkade min granne under mig ut. Han bankade högt i närheten av hennes dörr. Hon blev livrädd och gav honom 5000 kr i omgångar. Sen en massa mat. Tillslut sade hon ifrån. Då hämnades han. Fick en nyckel från personalen. Gick in i hennes lägenhet när hon var ute. Skar sönder hennes favorittavla och snodde en dyr, fin blus. 


En annan granne sålde en sak till honom. Han betalade inte för grejen. Sen var han sjukligt intresserad av hans date. Kunde dyka upp oanmält och gå in hos honom och flina och snacka om vad de skulle göra osv. 


En tredje granne ville inte ha låst för hon hade dålig hälsa och ville att personal skulle kunna komma in snabbt. Detta utnyttjade han och gick in i hennes lägenhet utan att ringa på först. Hon blev livrädd när hon kom ut från sovrummet och han stod i hennes kylskåp och rotade. En annan gång satt han helt plötsligt i hennes hallsoffa och hälsade forcerat. 


Vi är många som avskyr honom som drabbats av denna elaka person. 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards