Alla inlägg den 13 juni 2021

Av tjejgrejer - 13 juni 2021 08:00

Igår åt jag en grön morot! Alltså den var inte helt grön, bara i änden men jag åt resten. Inte så bra kanske. Imorse mådde jag illa. Sen gjorde jag gröt utan salt och sylt. Mår bättre nu. Tog en bild av mitt fönster. Har inte dammat det sen jag flyttade in för några dagar sedan. Man är ju så stressad när man flyttar in så jag ställde bara upp allt i fönstret och tog itu med alla de andra kartongerna. Idag ska jag fortsätta att bränna in ugnen. Om man gör det enligt instruktionsboken så tar det flera timmar! Min man sade att jag kunde göra det på ett snabbare sätt. Tur jag har honom. Igår gjorde jag rent ugnen och diskade alla plåtarna. Hatar att diska plåtar! Det blir ju vatten överallt. Gallret tog jag resolut ut i duschen och sköljde av. 


Sov väldigt bra inatt. Har tysta grannar här och det är guld värt. I fönstret ser ni en gammal lampa som hängt med länge. Den funkar både som myslampa och läslampa. Sen en fin ros plastväxt jag fått från min dotter. Ett turkost ägg som jag fick från en nära vän för rätt länge sedan. Ett litet kristallglas som jag använder som minivas. Har en vacker karaff med flera små gulliga glas till. Men i ärlighetens namn, hur ofta sitter man med sina vänninor och drickr sherry numera. Typ aldrig! Fick setet i present för många år sedan. 


Sen en pelargon. De som känner mig väl vet att jag aldrig skulle köpa en sån blomma. Tycker de luktar väldigt illa. Nu fick jag den i present av de som jag hyr av. Trevligt! Sen kort på min dotter. Den vackra vasen jag visat på bild förut. Fyndad på Erikshjälpen. Brevid den två vackar förvaringssaker som jag ärvt från min älskade mormor. Sen ett parfymprov för män som luktar apa som jag ska ge bort till något offer i bekantskapskretsen. Tillsist en väskcharm som bara var ivägen på väskan. 

 

Av tjejgrejer - 13 juni 2021 07:38

Nu på morgonen har jag sminkat mig med YSL sminket. Just concealern var lite för ljus för jag har blivit lite solbränd. Så jag tog min gamla foundation från Lancome i gulbaserad färg nr 25. Gjorde en ganska enkel sminkning med mascara, rouge och så detta läppglans. 

 

Det är en väldigt röd varm färg med lite oranga toner i. Ett perfekt sommargloss. Det var lätt att måla med, mycket pigment i. Skiner på läpparna och man ser ut som ett stopplyse! Bet av flera gånger på ett papper och sen åt jag frukost. Då såg det ut såhär efteråt. 

 

Ni ser ju, mycket färg kvar på läpparna. Det känns behagligt på och luktar någon söt men frisk doft av honung tror jag. Tror detta gloss kommer bli ett av mina favoriter i sommar. 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards