Alla inlägg den 4 maj 2021

Av tjejgrejer - 4 maj 2021 05:49

Nu på morgonen käkade jag en äggmacka med majonnäs. Riktigt gott! Just majonnäs är faktiskt inte så farligt att äta för kroppen. Visst är det fett men det är bra fetter i. Det är ingen bantarmat men vi andra kan njuta av denna goda majonnäs. (Inte lättmajonnäs!) 


Andra fasen av min vaccination har skjutits upp. Blev rätt så besviken. Men jag har ändå rätt bra skydd med den första dosen. 


Trots att jag äter majonnäs då och då har jag gått ner flera kilon. Jag är glad för detta. Har inte helt platt mage än men det är ju ingenting att eftersträva i min ålder. Det enda jag har gjort är att inte äta kakor och godis varje dag. Sen gått hyfsat långa promenader. Jag mår bättre av detta och mitt tandkött blöder inte av en massa onödigt socker, jippie! 


Det var så varmt i förrgår. Soligt och fint. Solade på balkongen utan solskydd. Sen fick jag skäll av min man. Han sade att cancerfallen ökat mycket senaste året. Att jag inte fick sola mer än 10 min mitt på dagen. Försöker nu tänka på detta. Se upp i solen mellan kl 11 - 15. 


Har just beställt ett litet kassaskåp hos Partykungen. Ska inte lägga smycken i det utan andra saker jag vill hålla bort från nyfikna personer. Skåpet var billigt, kostade under 200 kr. 


Jag har möblerat om och städat en del här hemma. Oj vad det blev bra! Drar mig ofta för att möblera om men det blir ofta bättre än innan. 


Handlade på Zalando för ett tag sedan. När jag skulle välja fraktalternativ tog jag tyvärr hemleverans. Sen ångrade jag mig men det gick inte på något sätt att ändra det. Tillslut betalade jag ordern. Dagen paketet skulle komma, (Det kan komma när som helst mellan 8 - 17.00!) hann jag inte till mobilen när det ringde. Jag ringde upp och kom till Postnords telefonsvarare. Sprang ner till entrén men lastbilen hade redan åkt iväg. Suck! Kort efter fick jag ett sms där det stod att paketet skulle finnas på Ica om några dagar. Här hade jag betalat 49 kr extra för hemleverans. Det blev bara jobbigt och frustrerande. 


Idag ska jag ta en lång dusch och sen smörja in mig. Är torr på alla möjliga ställen efter vintern. Sen lyssnar jag på musik på youtube när krämerna går in i huden. 


Har satt ihop ett eget gumpaprogram. Det är övningar som jag tycker är roliga och enkla. Och till det viktigaste, som jag klarar av. Gör inte plankan, vanliga situps, spagat eller utfall. Det är lätt och roligt att hitta inspiration till sin träning på nätet. Sen blandar jag med lite gammal hederlig skolgympa. Tar paus lite då och då från datorn och gör delar av programmet. 


Har blivit en fan av städservetter. Så praktiskt! Fast Eldorados universal servetter hade för skarp lukt av rengöringsmedel. Gillar Icas. De finns i många varianter också. 


Det nya svarta är; vitt! Man ska inte sola så man blir brun! Absolut trendplagg just nu; munskydd såklart! 




Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards