Alla inlägg den 5 april 2021

Av tjejgrejer - 5 april 2021 04:05

Det var sånt där aprilväder fast det var mars. Åkte till skåne. Där var det lite varmare. Vi köpte godis och mumsade i oss det. Gick promenader med vår hund. Vi åt en påsktårta med våran utökade familj. Smarrigt värre. Hittade tårtan hos Ica. 

 

Sen letade vi spapooler febrilt. Så´n där uppblåsbar pool för vi har inte råd med en fast pool. Jag beställde en hos Jollyroom som var rätt bra pris fast den var större. Tyvärr blev det fel för den skulle komma hem till mig och inte till skåne. Jollyroom hade bra kundservice. De tog bort orden direkt när vi skrev ett mejl. Dagen därpå ringde vi och kom ganska snabbt fram till personalen. De var trevliga och gav bra service. Kan tänka mig att handla hos dem igen. 


Tillslut så åkte vi till Jula och köpte en lite mindre spapool. Den var billigare så vi tyckte vi gjort ett fynd ändå. Sen kom nästa problem. Paketet var jättetungt! Jag är tanig och klen och min man har dåligt hjärta. Vi lyckades baxa upp paketet på en vagn. Betalningen sved lite men vi var glada ändå. 3500 kr kostade poolen. Tokbilligt tyckte Jula och jag är beredd att hålla med. Sedan kom nästa problem. Paketet gick inte in i bakluckan på våran sedanbil. Efter att haft kombibilar nästan hela tiden så ville min man ha denna bil. Det är en Volvo. Man tycker ju att de ska var stora. Jag växte upp på landet och har en förkärlek för kombiåk. Väldigt bra när man har hund och alltid bra att frakta saker i. Iallafall, efter mycket problem fick vi precis in bamsepaketet i baksätet. Hemma så parkerade min man utanför trädgården och drog in paketet, ha ha. 


Poolen, som är från Kina såklart, visade sig vara större än vi trodde. Själva manöverpanelen var en rund box som vägde ganska mycket. Vi hittade delar som vi inte fattade vad vi skulle ha dem till, fast de fanns bilder på hur de skulle användas. Detta fast min man är väldigt smart, haha! Ja, ja, vi vecklade upp poolen. Mannen läste lite i instruktionsboken som faktiskt fanns på svenska. Sen fyllde han poolen med luft. Det gick snabbt. Fylla med vatten gick lååångsamt. Poolen var större än vi trodde och vi kunde inte ta hela kvarterets varmvatten. Tillslut var det klart och vi hoppade i. Lite komisk känsla när grannarna gick runt i vinterjackor och vi satt i badvattnet. Det var varmt och bubblorna var vilda. Poolen är så stor så man kan ligga raklång i den. Däremot är den inte så hög. Vi var superglada för vårat nya spabad. Manöverpanelen var rätt lätt att förstå sig på. Det var lång sladd till också, väldigt bra. Grejorna höll bra kvalité. Det finns fortfarande pooler kvar hos Jula, så spring och köp, hehe!! 

 

Sen försökte jag fota hunden.......

 

Man blir väldigt behaglig i kroppen efter att badat i ett spa. Sover gott sen. Nästa dag gjorde min man ett superenkelt påskbord. Vi bestämde att det får bli en ny tradition. Bara Sill, gräddfil, gräslök, potatis och räk- ägghalvor. Man blir mätt på det efter allt godis och är ju lätt att laga till. Sen har jag inte gjort något mera speciellt i påsk. 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards