Alla inlägg under april 2021

Av tjejgrejer - 27 april 2021 17:20

Surfade in på Aboutyou och såg att de hade stort sortiment. Både billigare kläder och märkes. Efter ett tag såg jag en fin klänning från for Love & Lemons. Längre ner på sidan såg jag två till vackra klänningar från detta märke. Alla kostade runt 1000-lappen. Det var 70% rea på alla. Romantiska, blommiga klänningar. Aboutyou är en svensk sajt. 

     

Av tjejgrejer - 27 april 2021 04:54

Dessa kläder. Som passar till sommaren. Handlade hos Zalando. En klänning i rosa och orange som jag tyckte var fin. Den passar till vardags. Den är från Mango och kostade 399 kr. Finns på Mangos hemsida också nu till samma pris. 

 

Jeansshorts från Levis. Vet att jag bor i sådan här shorts under hela sommaren. Bra pris per användning med andra ord. De var nedsatta till 454 kr. 

 


Av tjejgrejer - 25 april 2021 13:40

Gick runt i city när det var fint väder. Vatten är så tacksamt att fota då. Norrköping har Strömmen som ger liv åt det gamla industrilandskapet och city. Först ut en bild på Strömmen med rådhuset i bakgrunden. 

 

Pilarna börjar slå ut och det är så fint ljusgrönt ute. 

 


Här är en fisktrappa i Strömsparken som fick ett upplyft för x antal år sedan. Det blev väldigt fint då. 

 

 

Här gamla industrilokaler som blivit dyra bostäder eller kontor. 

 

Vid ån gemom parken slåss ankor, vovvar och ungar om utrymmet. Det går glatt till! Just då knappt ingen där för jag kom dit tidigt. 

 

I flera år har det varit många byggen igång. Här är ett i början av Västgötebacken. 

 

De här söta sälarnan är en fin utsmyckning.

 



Av tjejgrejer - 24 april 2021 12:57

Har blivit bättre på att hålla snittblommor fina länge. Men visst, ibland har man otur! Särskilt med rosor och de hänger. För ett tag sedan köpte jag en vacker bukett i rosa, kalla toner hos Ica. Den kostade 78 kr. Jag klippte av stjälkarna och placerade buketten på köksbordet. Inte i fönstret. Inget blad får vara i vattnet. Sen har jag bytt vatten varje dag. Dahlian och rosorna har hållt sig fina. De mindre blommorna har börjat hänga så jag klippte av de fina blommorna och satte i en mindre vas. Det blev så skräpigt med vissnade blommor. Jag har börjat använda plasthandskar när jag hanterar rosor, så man inte sticker sig. 

     

Av tjejgrejer - 21 april 2021 18:28

Köpte hem lite nya och en del äldre drickor. Här kommer lite info om dem. Först ut är Somersby päroncider. Den smakar fräscht och är lagom söt. En favorit som jag började dricka ute. 

 

Sen en nyhet från Systemet. Persikocider. Lite besviken på denna. Den smakade ganska lite av just persika. Men i alla fall var smaken naturlig. Den passar nog bäst kyld. Kostar 16.90 kr. 

 



Efter den en grapedricka som finns som alkofritt hos Ica också. Den smakade lite dåligt av grape men var hyfsad ändå. 24.90 kostar den, inte riktigt värt priset. 

 


Här en rolig dricka. Den smakar mycket gott men det söta tar över. Man undrar lite om det är en barndricka eller!? Var lite svårt att dricka upp den för det söta men kan tänka mig att köpa den igen och blanda med något annat. 

Kostar 14.90, prisvärt! 


 



Av tjejgrejer - 17 april 2021 04:42

Blev helt plötsligt bjuden på hemmafest och hakade på direkt. Det var hos en tjej som jag är bekant med men aldrig varit hemma hos. Jag var hyfsat snyggt klädd när de ringde så jag kollade var adressen log och drog iväg. Hade sovit bra på natten så jag skippade sminket, haha! Köpte en alkoholfri cider och kakor och började trava iväg till dem. Det var bra väder ute, så det var skönt att gå. Väl framme var det några kända ansikten där och det var faktiskt ganska skönt. Sippade på min cider medans de andra drack kaffe. Värdinnan lagade mat i köket. Vi var fyra personer i en stor lägenhet så det var inte så farligt ur Coronavinkeln. 


Maten var väldigt god. Fläskfilé med råstekt potatis och beasås. Mums! Jag erbjöd mig att diska efteråt och värdinnan blev glad. Sen drack vi vitt vin och killarna öl. Kommer inte ihåg vad vinet hette men det var faktiskt gott. Jag är inte någon vindrickare egentligen. En av killarna gick iväg och det kom en trevlig tjej istället. Hon var lättpratad så vi festade vidare. Här är en bild på värdinnan och en av killarna. 

 

Sen ville tjejerna tävla mot varandra i ett sing-a-long program på tv:n. De sjöng faktiskt bra, med tanke på att det bara fanns svåra låtar att välja bland. Vi hade roligt. Då och då när de sjöng falskt så ramlade de ihop i ett asgarv på mattan! På bild en eminent sångare som sjungit i kyrkokör! 

 


Sen en amatör som faktiskt sjöng bra också. 

 

Sångprogrammet kom med roliga skyltar. När de bröt ihop stod det bra! sen när de prickade tonerna: super! Jag ville hem innan det blev mörkt så jag tackade för sällskapet och gick hem. Har haft det väldigt trevligt och kul. Tack Sandra! 

Av tjejgrejer - 16 april 2021 04:52

Fästingar är väldigt otrevligt. I vår familj har vi prövat flera halsband mot dem. Både billiga och dyra. Nu har vi hittat ett som verkligen funkar. Det är Seresto. Det är dyrt men vår hund hade inte en enda fästing förra året och vi bor på landet. Köp det på ett apotek för att få ett original. Priser från 314 kr. 


 

Av tjejgrejer - 15 april 2021 12:50

Kollade blommor hos en lokal blombutik. Hittade en fin sk garderobsblomma. Köpte en fin kruka till också så det blev inte så billigt. Men jag är jätteglad över min nya växt. Har aldrig haft en sådan förut. När hon i affären slog in blomman så såg hon helt plötsligt väldigt allvarig ut. Jag drog på munnen när jag hörde vad hon sade: "Du måste vara försiktig med att vattna denna blomma!" Inte förän jag reste bort och glömde vattna blomman innan så fattade jag hur lite vatten dessa växter ska ha! Mycket lite, som f ö är ett av mina svenska favorituttryck! När jag kom hem igen hade inte blomman fått vatten på över två veckor. Den såg hur fin ut som helst! 

   

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards