Direktlänk till inlägg 14 juni 2021

Parkhäng, mastodontfika och hjälpte två äldre

Av tjejgrejer - 14 juni 2021 15:56

Innan jag gick iväg gjorde jag mig fin och sminkade mig lite. Mamma och jag brukar nästan tälva om vem som har det snyggaste läppstiftet. Har ärvt min läppform från henne. Idag valde jag ett rosa stift från Estée Lauder. Gillade färgen väldigt mycket. 

 

På väg till fiket så gick jag förbi två äldre personer som inte kunde komma in i sin port. Det var ett par och damen bad mig om hjälp. Jag försökte ringa på diverse knappar men ingen svarade. Knackade på några fönster. Tillslut ringde jag på en rullstolsknapp och det svarade en personal som kom ner och hjälpte dem. Den äldre gubben var inte så snäll mot sin dam. Han sade flera gånger till henne: "Håll käften och sätt dig ner!" 


Var ändå lite för tidig till Färgargården. Vi hade bestämt möte vid de runda borden ute och jag fotade lite blommor. Ackelejorna stod i full blom. Ett fint rött genuint gammalt hus och en fin bladväxt hann jag fota innan mamma kom. 

     

Vi gick in i caféet och började välja bland alla godsaker. Mamma ville ha två kakor och jag hängde på. Jag bar ut den rätt tunga brickan och vi högg in på kakorna. Den röda bakelsen var gjord av hallonmousse och nötbotten med jorgubbsglassyr. God! Bamsedammsugaren smakade mycket. Gissa om magen var fyrkantig efter detta intag! Det var larmigt omkring oss med högt skrikande barn och högtalande tanter. Så vi gick till Rododendrondalen. Våren var ju så kall så parken blommade fortfarande. Det är svårt att inte bli betagen av alla vackra blommor där. Vi satt ner på några bänkar och bara tittade på strömmen när den flöt förbi. Här är en bild på de färgglada kakorna. 

 

På hemvägen gick jag förbi min gamla lägenhet och kollade hur städfirman skött sitt jobb med flyttstädningen. Första gången i hela mitt liv som jag inte gör det själv. Väldigt skönt att slippa faktiskt. De har gjort ett jättebra jobb. Det var skinande rent överallt och luktade citron. Sen rullade jag mätt hem till min nya boning. Sitter här hemma och är varm om fötterna. Skönt att det är sommar. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tjejgrejer - Fredag 26 april 05:30


Det är ljust redan här. Trevligt. Men så snöar det med små flingor och ser så kallt ut, brrr! Har redan fått i mig 2 muggar Gevalia. Mest splelat dataspel och sen hängt på instagram. Hittade en bra sak där. Mer om det senare. Lite trevligt att det är...

Av tjejgrejer - Torsdag 25 april 17:42

Var i Stockholm och gick in på Clas Ohlson. Hittade ett affärsbiträde som satt i rullstol. Hon rullade före och visade mig det jag sökte efter. Hon sade att deras egna produkter var bra. Jag sada att jag hellre tittade på andra märken. -Jaha!! sade h...

Av tjejgrejer - Torsdag 25 april 13:48

Vädur    Du är målinriktat och envis. Du är en väldigt social person och nu går umgänget lätt. Du kommer uppnå ett mål idag eller imorgon.    Oxen    Du är en jordnära person. Som partner är du lojal men vill vara själv rätt ofta och best...

Av tjejgrejer - Torsdag 25 april 06:43

Vaknar upp. Jag som är grön, med stänk av gul, röd och blå. Är på bra humör på morgonen och vill kramas. L vaknar upp. Han är röd med stänk av blått. Han ger mig en kraffull kram. Jag loggar in på facebook och ger likes till höger och vänster. Ls blå...

Av tjejgrejer - Torsdag 25 april 06:20


Har sovit rätt bra. Ok, jag gillar snö men nu vill jag har riktig vår med varm sol och fina blommor. Ljuset har redan kommit hit. Bild från ett annat år - Strömsparken i Norrköping.    En kompis ville att jag också skulle gå med i facebookgruppe...

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards