Alla inlägg under september 2020

Av tjejgrejer - 15 september 2020 18:12

Min man köper delar till sin modelljärnväg flera gånger i veckan. Han gillar sin nya hobby väldigt mycket. Jag köpte ett fint grönt lok till honom på Tradera. Han blev glad för det. 

 

Här står hans andra lok uppställda. Det är ånglok och en cool 50-tals röd pendelståg. 

 

Han bygger ett berg av fogskum och strör över pulver i grönt och grått och sätter granar på. Han köper tågprylar från Wish, Tradera och olika hobbyaffärer. 


Av tjejgrejer - 15 september 2020 17:45

Köpte den av en bra Traderasäljare som heter Yassifalk. Hon heter Jessica och bor i Norrland. Väskan var i fint skick förutom två små fläckar på baksidan med det gjorde inget. Hon skickade med kvitto så jag såg att väskan var äkta. 

 

Av tjejgrejer - 15 september 2020 17:25

Hittade dem som vanligt på Tradera. De var billiga och i nyskick. Perfekt när det blir kallare ute. Två snygga stickade tröjor. 

         

Av tjejgrejer - 14 september 2020 21:26

Till helgen så köpte jag en räksmörgåstårta för 99 kr hos Ica. Den såg fin och god ut. Det bästa på tårtan var räkorna som låg ovanpå. De var väldigt goda och gav tuggmotsånd. Resten av tårtan var inte så god. Brödet var sött och liknade Hönökaka. Röran mellan brödet smakade just ingenting. Trist. Ägghalvorna var fräscha. På sidorna var det fullt med torrt dillpulver. Inte gott alls. Jag kommer inte att köpa denna tårta igen. 

 

Av tjejgrejer - 14 september 2020 21:21

De var i fint skick. Grönt är inte min favoritfärg men de är i mocka och det gillar jag. Passar nu i början av hösten. 

 

Av tjejgrejer - 14 september 2020 17:46

I Norrköpings centrum ligger Flower blommor och design. Det är en väldigt vacker och nästan dramatisk inredning i affären. Glömde ta foton och hittade ingen bra bild på nätet. Svarta väggar, högt i tak. Guldpiedestaler, palmer och vackra krukor. De säljer väldigt fina snittblommor och krukväxter. Personalen var hjälpsam och gav mig bra tips om hur man håller rosorna fräscha. Hon hjälpte mig snitta stjälkarna. Sade att jag skulle ha varmt vatten men man skulle kunna ha fingrarna i vattenstrålen iallafall. Inget blad skulle vara i vattnet. Byta vatten varje dag. Hur gick det då, haha!? Jo efter tre dagar så började två rosor hänga lite. Sen efter fem dagar så hängde alla rosor. De kostade 45 kr styck men var ju väldigt vackra. 

 

Av tjejgrejer - 14 september 2020 17:13

Här i Norrköping så har vi ett riktigt trevligt kvarter som heter Knäppingsborg. Det ligger ett kvarter från Drottningatan i centrum. Det är gula, gamla hus. Här finns specialaffärer, två restauranger och ett bra café. Det är en ostaffär och en té och kaffeaffär som jag handlat i. Det luktar väldigt gott därinne. De har många kryddblandningar och chokladpraliner. Ägaren är trevlig och hjälpsam. Jag har köpt fiskkryddor som var väldigt goda. Det finns en mindre asiatisk restaurang som jag inte provat. Men Kvarterskrogen Asken har jag ätit på flera gånger. Nu har de slutat med lunchmaten men har öppet från 17.00 De lagar svensk mat. Väldigt gott. Rätt dyrt men prisvärt ändå. Det finns en affär som säljer begagnade barnkläder. En Lexington butik. En stor inredningsbutik. Förra veckan var min mamma och jag på Tinas café där. De har många sittplatser både ute och inne. Mysigt inne. Många tårtor och kakor. Allt smakar väldigt gott. Smörgåsarna ser smarriga ut. De gör matpajer och en del andra rätter också. Det är ganska dyrt men prisvärt. Denna gång tog vi 7 små kakor och kaffe. Kakorna var så mumsiga. 

   

Av tjejgrejer - 14 september 2020 16:39

På senare år har jag kostat på mig att köpa dyrare och bättre duschtvålar. Det är ju trevligt att lyxa till det i vardagen. Först ut på bild är de som tyvärr inte är mina favoriter men de duger. Etta på bilden är en duschkräm som jag hade höga förväntningar på. Det är den rosa Versacetvålen. Den var dyr. Flaskan är ju väldans snygg. Har haft parfymen innan och den var en favorit med sin fräscha doft. Tyvärr luktar inte duschtvålen som parfymen. Inte alls lika gott. Jag kommer att använda den slut men inte köpa igen. Mitt på bilden är en liten flaska med flowerbombtvål. Den luktar inte heller som den välkända parfymen. Ganska besviken på denna tvål också. Till vänster en billig tvål från Chupa Cups. Den är tunn och rinnig och lite svår att dosera. Ska lukta jordgubb men det gör den inte. Det är någon konstig, söt doft.   

Sen kommer vi till mina absoluta favoritduschkrämer som jag köpt flera flaskor av under åren. Till vänster en duschmjölk från Biotherm. Den är väldigt mjuk och skön att tvätta sig med och luktar underbart av citrus. Den kostar 200 kr och jag köper den hos Kicks. Till höger en tvål från VS. Har andvänt många olika duchtvålar därifrån. Den här doften är en favorit. Nu är det lite svårt att få tag i VS duschtvålar i vanliga butiker. Jag köper dem från olika shopar på nätet. Tyvärr har de gått upp i pris och denna doft kostade 200 kr. 

 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28 29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards