Alla inlägg under september 2020

Av tjejgrejer - 23 september 2020 13:28

Jag trivs att vara kvinna och göra kvinnliga saker. Mina stora intressen de senaste åren har varit mode, smink, shopping och träffa vänner. Tidagare har jag haft en del andra intressen såklart. När min dotter var yngre lekte jag ofta med henne. Sen har jag rest mycket, främst i europa. Fö har jag inte så många tjejintressen. Är inte huslig överhuvudtaget. Gillar inte att laga mat och städa och pyssla i hemmet. De två pojkvänner jag bott med har tyckt om mig ändå. Nu har jag fått sköta städningen helt själv för de var helt ointresserade av det. Heminredning och att byta gardiner och prydnadskuddar är inte roligt. Min man ville byta garndiner i vardagsrummet och köket. Jag förstod inte varför. Vi har inte bytt på åtta år, sade han. Men det är ju inget fel på garndinen sade jag men köp nya om du måste. Det leder till nästa jobbiga sak. Besöka Ikea. Åker aldrig dit frivilligt. Min man ska titta på allt. Jag somnar i ett hörn typ. Nu har vi en deal. Vi går högst en timme där. Då följer jag med. Ullared är samma sak. Tv-programmet är roligt men att åka dit på riktigt, sinnes! Min man har tvingat dit mig två gånger. Vi har åkt dit under lågsesong men ändå får man vänta länge utanför i en lång kö. Därinne är det jättestort om man hittar inte så bra. Det mesta är billigt men det som var lite snyggt på damavdelningen var ganska dyrt. Det finns mycket billigt och fint på heminredningsavdelningen men det gillar ju inte jag. Andra manliga sidor hos mig är att jag kan läsa karta bra. Har bra lokalsinne. Gillar rally. Har väldigt bra betyg från en ettårig nätverksteknikerkurs. Kan ta beslut snabbt utan att prata med 20 vänninor först. Gillar att lösa problem hellre än att bara prata om dem och oroa sig. Vidare har jag en del kvinnliga personligsdrag. Är väldigt snäll. (Enligt andra, haha!) Omtänksam och hjälper vänner när de har problem. Kan lyssna. Är väldigt social. Bryr mig ibland lite för mycket om mitt utseende. 


Har en lite rolig historia att berätta. Min man och jag var ute på skånska landsbygden och körde. Min man kör bättre än mig så jag sitter alltid brevid. Han är glad att jag kan läsa kartan. Han har inte haft någon sådan tjej förrut säger han. Nu körde vi vilse och hittade inte ens på kartan. Efter ett tag hittade vi en bonde som vi stannade vid. Jag vevade ner rutan och frågade; Var är vi någonstans? Bonden log och tipsade också om en sevärdhet i närheten. När vi åkte iväg sade min man; Vilken idiot du var! Varför sade du sådär!  -Vad skulle jag ha sagt då? sade jag Vi visste ju inte var vi var. Det är ju så att män hellre kör vilse än frågar någon om vägen. 


Min man har skött matlagningen hemma för han är kock. Han lagar väldigt god mat därför får han hållas i köket med alla specialredskap, tre stekpannor, 100 kryddor och välslipade knivar. Ni kanske tror han är smygbög för han bryr sig om gardinerna också. Men han är faktiskt väldigt manlig. Trygg i sig själv och helt "vanlig" 

Av tjejgrejer - 23 september 2020 12:56

Jo jag tycker att det är väldigt roligt att shoppa. Mycket i bloggen handlar ju om det. Men jag tycker inte det är det viktigaste i livet. Det jag vill ha mest är helt gratis om det är äkta. Riktig kärlek och vänskap. Jag har haft både dåliga och bra förhållande i livet. Dåligt är det när man måste betala för att umgås genom att alltid betala när man träffas ute eller låna ut pengar som man aldrig får igen. När ens kompis jämt vill att man ska göra tjänster åt den. En av mina vänner hälsade jag på för ett tag sen. När jag skulle gå undrade jag om jag skulle ta med mig något till honom nästa gång vi sågs. Han tittade på mig snällt och sade; Du behöver inte ta med dig något. Det räcker att du kommer som du är. Så säger en riktig vän. Mina pojkvänner har tyckt om mig och varit mycket snällare än mina släktingar. Det är sorgligt men sant. Blev misshandlat när jag var barn. Även svår mobbing hela skoltiden. Mina pojkvänner gillade mig som jag var och ville inte ändra på mig. Fick komplimanger för min utseende och personlighet. Efter min svåra uppväxt kunde jag inte lita på folk men är glad att jag vågade släppa in min första pojkvän i mitt liv. Han gjorde att jag fick någonslags självförtroende. Jag har blivit sviken av många vänner. Just nu har jag fem bra vänner som står mig nära och aldrig behandlar mig väldigt dåligt. Vi har roligt ihop och mycket att prata om. Min man har jag varit ihop med i 20 år. Det har varit en rocky road många gånger. Men vi har haft mycket roligt ihop också. För några veckor sedan sade han att han älskar mig fortfarande. Det värmde mitt hjärta. 

Av tjejgrejer - 20 september 2020 14:32

Min man och jag handlar rätt ofta mat i Icas stora butik i Ängelholm. Det är en bra affär och de har en jättestor delidisk och mycket färdig mat att välja på. Ängelholm är ju en populär semesterort, därför så är det bra utbud och öppettider i butiken. Ett hett tips är grillspetten från delin som smakar jättegott och kryddigt. I fredags köpte vi en stor räk smörgåstårta från disken brevid delin. Den kostade 199 kr. Väl hemma så skar vi upp två stora bitar. Räkorna ovanpå var jättegoda. Tyvärr smakade inte tårtan så mycket. Det var inte ägg, majonäs eller sallad till tårtan. Dagen därpå så hade tårtan saftat till sig och smakade bättre. Nu hade vi salt på och majonäs till och det smakade riktigt gott. 

Av tjejgrejer - 19 september 2020 15:03

Min man och jag köpte en fin bil igår. Vi var hos Suzanas bil i Helsingborg. MIn man provkörde bilen och sen prutade han lite på den för det behövdes byta kamrem. Chefen var trevlig och gick ner några tusen på priset. Så vi köpte den. Bilen har en speciell turkos metallack. Trodde den inte var originalfärg. Det visade sig att Volvo gjort 500 bilar med denna snygga lack. Bilen är en sedan med 199 hk. Automat. Ganska mycket småfix på bilen men i grunden en bra motor och riktigt bekväm att sitta i. Min man är händig så en del kan han göra själv. På bilden är det inte våran bil men en likadan som jag hittade hos Autouncle. 

 

Av tjejgrejer - 16 september 2020 12:59

Tog en del foton när jag fikade där igen. Tinas café. 

       

Tog citronkakan och fick en extra stor bit. Gissa om jag blev mätt. 

 

De hade hängt upp en massa färgglada paraplyer mellan husen. 

 

Fina blommor och saker utanför inredningsaffären.

 

På väg hem såg jag dessa roliga bollar i ett valv. 

 

Fina höstblommor och vacker utsikt vid strömmen. 

 

Av tjejgrejer - 16 september 2020 07:50

Väldigt snygg och klassiskt. 

 

Av tjejgrejer - 16 september 2020 07:44

En rätt fin beg väska. 

 

Av tjejgrejer - 15 september 2020 18:46

För ett tag sedan gick jag på reorna på Väla köpcenter. Det var riktigt roligt och här är en del av det jag fyndade. 

 

På Jeansbolaget hittade jag en fin och rätt tajt vit spetsklänning.

 

Hos H&M hittade jag en väldigt fin spetsklänning som satt på bra. 

 

Kidsbrandstore säljer flera fina märken. Här hittade jag en snygg CK-topp för halva priset. 

 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28 29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards