Alla inlägg under september 2020

Av tjejgrejer - 26 september 2020 17:16

Köpte en stor cream jordgubbsfrappe och en liten kladdkaka. De frågade om jag ville ha kakan värmd och det ville jag. Kakan var bra i texturen och hyfsat god men den kunde ha smakat bättre. Lite svag chokladsmak. Det var några grejor ovanpå och de var inte så krispiga. Frappen var också rätt smaklös. Har tagit den två gånger tidigare och då har den smakat mera. 

   

Av tjejgrejer - 26 september 2020 17:08

Igår var jag och fikade hos Knäppingsborg. Det var rätt varmt höstväder och jag tog kort på blommorna där. 

     

Av tjejgrejer - 24 september 2020 21:12

Tror jag fick tag på en äkta Valentinoklänning. Konstigt nog var det inte så många som budade på den så jag vann den för 360 kr!! Jippie! När den kom hem till mig så såg jag att den var fin i detaljerna. Tycker den är jättesnygg. Blir komplett med min magväska från samma märke. 

     

Av tjejgrejer - 24 september 2020 21:06

När denna fina väska kom ut i handeln för ett par år sen gillade jag den så mycket men tyckte inte att jag hade råd då. Den kostade ca 5000 kr. Nu hittade jag den på Tradera och vann den för 1500 kr. Vilket fynd! Den var i nyskick och jag gillar verkligen den fina ljusblå färgen. 

   

Av tjejgrejer - 24 september 2020 21:03

Den är så fin i svart skinn och gulddetaljer. 

 

Av tjejgrejer - 24 september 2020 20:59

På Kicks rea köpte jag detta fina läppglans. Nöjd med mitt köp. 

 

Av tjejgrejer - 24 september 2020 20:47

Efter att blivit besviken på Ben&Jerrys glass så provade jag Häagen-Gazs glass. Först prövade jag salt karamell smak. Den var väldigt god. Gräddglass med små bitar av kolan och spår av smaken. Sen köpte jag machadam nöt brittle. Den var crunslig är söt. Rätt god men inte som den förra glassen. Ben&Jerryglassen har roligare glassar men jag kommer köpa Häagen glass om jag ska ha fin glass i fortsättningen.   

Av tjejgrejer - 23 september 2020 22:04

Äkta nya Chanelväskor finns bara i Chanelaffärer. Begagnade Chanelväskor finns hos en del märkessajter och hos de finare auktionshusen. Det är aldrig rea i Chanelaffären. Varumärket är för starkt och exklusivt för rea. På de begagnade väskorna kan de fula modellerna gå ner i pris ibland. Det är aldrig billigt att köpa en äkta Chanel. De billigaste väskorna kostar mellan 8 - 15000 kr. Man ser ofta annonser på nätet där de säljer nya Chanelväskor till 50 - 80 % rea. Det är alltid kopior. Visst kan en A-kopia se bra ut. Men kvaliteten, detaljerna och känslan i materialen går inte att kopiera fullt ut. Sen är det ju inget andrahandsvärde i en kopia. 


Shopparna som säljer fina begagnade väskor är bl a Miinto, A-found, Affordable luxury shop och Thebrownpaperbag. Det finns också några nya aktörer på marknaden men dessa känner jag inte till så bra. Affordable luxury har en snygg och bra hemsida. De har en fysisk affär också i Sturegallerian i Stockholm. De har bra utbud på snygga väskor i bra skick. Chanel och många andra accessoarer från flera andra fina designers. Jag har inte köpt Chanel härifrån men en snygg och modern YSL väska. Den var i nyskick. Det var lätt att betala och jag fick snabbt hem väskan. Thebrownpaperbagnet har en fin sajt men många Chanelväskor. De flesta i bra skick. Här hittade jag min vackra och klassiska vintage Chanelväska i lammskinn. Den var i nyskick och jag betalade 27000 kr för den. Den är large och single flap. Jag är otroligt nöjd med köpet och har använt den som vardagsväska sen jag fick hem den. Just lammskinnet gör att den är ganska känslig för repor. Det är nog bättre att välja caviarläder om man vill att väskan ska se ny ut länge. 

     

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26 27
28 29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards