Alla inlägg den 3 augusti 2019

Av tjejgrejer - 3 augusti 2019 07:30

 

Det var fint väder igår. Turister och semesterglada människor. Varma vindar mot min hud. Först gick jag till Kicks. 

 

Där hittade jag ett jättfint koppar metall läppgloss på slutrea. Från Smashbox. Sen en mjölk duschkräm från Biotherm som inte var på rea. Tjejen i kassan var slarvig och jag fick betala fullpris 225 kr för läppglanset. Jag synade kvittot och gick tillbaka. Efter lite krångel med återköp så fick jag läppglanset för 79 kr, bra! Provade det hemma och blev hänförd av den fina kopparfärgen. Ett nytt favoritgloss i sminkväskan!

 

Sen var jag på en plats där man kan byta kläder gratis. Där hade jag turen att hitta ett herr Adidaslinne i gott skick. Jo jag har lämnat in kläder här ibland som är för små för mig. 

   

Sen besökte jag en liten boutique som säljer märkeskläder. De hade mycket av Ralph Lauren och Ida Sjöstedt. Märken som jag gillar och även märken som jag inte kände till. Jag kollde igenom nästan hela affären. En del snyggt fanns inte i min storlek kvar, suck. Tillslut köpte jag en väldigt snygg hoodie från Ralph Lauren. Lite nervös var jag när jag provade den men den satt bra på. Ägarinnan var väldigt trevlig mot mig. 

 

Sen gick jag til en kaffeaffär som också har gott té i lösvikt, chokladpraliner och italenska mandelskorpor. Där köpte jag Guteté och rabarber- och gräddté. Provde det sistnämnda téet hemma. Lite fadd i smaken. Kanske det inte är så populärt längre, haha!! Ja det var en lyckad shoppingtur. Det gick åt en del pengar men var såå roligt. 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards