Alla inlägg under augusti 2020

Av tjejgrejer - 7 augusti 2020 17:49

.......och helt vindstilla här. 29 grader ute så det går inte att sitta där. Därför bloggar jag lite här inne. Skönt med finare väder ändå. Var på Ica idag och köpte fina blommor för 39 kr. De hette Millemium. 

 

Av tjejgrejer - 7 augusti 2020 13:43

Jo en nollare på Tradera är en som inte har något omdöme än. Alltså har den inte skickat något och kan vara en som luras. Det finns många nollare på Tradera tyvärr. Jag har en regel att inte köpa från dessa. Men är det billigt så kan jag chansa. Nu vann jag en Ralph Lauren kofta för 10 kr!! Försäljaren hörde av sig och ville ha 24 kr till frakt också men det tyckte jag var ok. Efter några dagar kom koftan hem till mig. Den var i fint skick och verkade äkta. Vilket fynd jag gjorde! Försäljaren fick bra omdöme av mig. 

 

Av tjejgrejer - 7 augusti 2020 13:33

Gillar denna affär. De har så snygga kläder och skor. Var där på rea. Hittade en neonfärgad tunn topp till väldigt bra pris. 

 

Av tjejgrejer - 6 augusti 2020 17:27

Lottar ut ett läppglans i orange färg som passar bra till solbrännan. Det är från Body Shop och plomberat. Lämna namn och adress i en kommentar så är du med. Lägger inte ut kommentarerna så ni är hemliga. Tävlingen går ut den 14/8. Lycka till! 

 

Av tjejgrejer - 6 augusti 2020 13:49

Hittade Hermes hudvårds små flaskor på Tradera. Jag kände igen dem sen de kom ut i handeln. Då var de jättedyra. Nu kostade de bara 500 kr och var nya. Jippie! Jag budade hem dem. De kom snart hem till mig. På flaskorna står det: Un jardin sur le Nil. Det är franska och betyder trädgården vid Nilen. Det var shampoo, conditioner och bodylotion. Tog med shampot och gick in i duschen. Trodde det skulle lukta gott av blommor. Blev överaskad, det luktade istället gamla vissna växter!! Usel doft. Iallfall, så tvättade jag håret med detta shampoo. När håret torkat så såg jag att det var mycket volym i! Det var jättefestligt, för inget volymshampo har funkat på mig. Sen höll sig håret fint i tre dagar istället för två. Synd på doften där. 

 

Av tjejgrejer - 6 augusti 2020 13:46

Fick hem den här fina väskan häromdagen. Den är modern och snygg. Den var inte helt billig. 

 

Av tjejgrejer - 4 augusti 2020 12:11

Nu ska jag jämföra tre mataffärer som jag handlar i ofta. Jag handlar ungefär lika mycket i alla så det blir rättvist. 

Ica:

Här är det väldigt trevliga. De började hälsa glatt nästan direkt när jag var ny här. De har många bra märken och en fräsch butik. Det bästa med Ica är deras väldigt vackra buketter till bra pris och en stor, bra salladsbar. Minus är att de gjorde om bonussystemet så det är svårt att få en rabattcheck. 


Coop:

En trevlig affär med hjälpsam personal. Här är vissa saker väldigt billigt. Minus i dessa affärer är att de inte riktigt har koll på utgångna datum. 


Hemköp: Det dröjde ett helt år innan de började hälsa på mig. Men nu är de väldigt trevliga och serviceminded. De har många bra märken och stort utbud. Fräsch affär. De har en väldigt fin och stor deli. De har goda smaker på delimaten och vettiga priser. Handlar från den varje vecka. Det är pga den som Hemköp vinner denna battle. 

 

Av tjejgrejer - 3 augusti 2020 10:39

Min man tröttnade på dataspel och började bygga upp en modelljärnväg i våran dotters gamla rum. Det är ingen billig hobby. Kostar mera än dataspel. Men han har väldigt roligt och håller på med det hela tiden. Han snackar om det jämt så jag har lärt mig vad han bygger. Det är Märklin, H0, ånglok, C-räls. Han är mycket för att bygga om och ändrar sig hela tiden. Fattar inte hur han orkar, haha! Han har hittat en väldigt bra hobbyaffär som säljer allt man kan tänka sig till modelljärnväg. Den affären ligger här i norra skåne i lilla byn Starby. Den heter Eurohobby och finns på nätet också. De har rätt bra priser och är kunniga. 

 

Bild från Eurohobby. 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards