Alla inlägg den 31 juli 2019

Av tjejgrejer - 31 juli 2019 17:33

......att jag inte får Valentinoväskan. Fick e e-mail om att det var fel på väskan så jag får den inte utan får pengarna tillbaka. Nu planerar jag att köpa en annan designerväska. Det lutar åt en Gucciväska. Får se vad det blir. 

Av tjejgrejer - 31 juli 2019 12:39

Jag tycker inte att det är rolgit att städa. Fast det blir ju så fint när man gör det. Jag bor i en nyproducerad lägenhet så det så det blir ju extra fint när jag storstädar. Är ingen expert men har jobbat som städerska två gånger. Jag fick väldigt kort utbildning så jag kan inte komma med några experttips men ändå..... t ex om du ska städa ekonomiskt så köp hinkar och byttor. Blanda ut lite rengöringsmedel i vatten och torka med trasa. I köket torkar du med en trasa med rengöringsmedel sen torkar du efter med en annan trasa med bara vatten på. Kranen torkas skinande ren efter rengöring med vanligt hushållspapper. På toan har du en hink till toastolen och en till handfat och andra ytor. Här behöver du inte torka efter med en vattentrasa. Spegeln tvättar du och torkar ren med tidningspapper. Då slipper du ludd på glaset. Nu är det ju inne med sprayer och städservetter. Ska jag vara ärlig så kör jag själv med detta hemma nu. Det är enkelt och luktar gott. För mild och billig städning använder jag bl a Icas barn tvättservetter. De är väldigt billiga och många i förpackningen. Börja städa uppifrån och gå neråt. Håll det enkelt hemma och ha inte så mycket grejor. Förvara i boxar så det inte blir dammigt och då är det lättstädat. Belöna dig med något när du har storstädat. Jag brukar köpa en blombukett eller bjuda hem någon på fika. Ni ska veta att jag har det rörigt själv här hemma nu. Det har blivit alldeles för mycket kläder och skor. Presenter som måste sparas även om de inte är snygga ha, ha. Tomma lådor och saker jag ärvt. Suck. Måste göra en rensning snart så det går att städa lätt igen. 

Av tjejgrejer - 31 juli 2019 12:24

   

Jag köpte en Volta Compact Go. Den kostade 599 kr hos MediaMarkt. Den är liten och nätt. Mitt första intryck av den är att den går tyst och har bra sugförmåga. Jag har haft en Volta förut som var väldigt bra och slitstark så därför köpte jag en av samma märke igen. De hade slut på påsarna på Mediamarkt så jag beställde nya på nätet hos Dammsugarpasar. Frakten för 4 påsar blev 19 kr. Det är ok. Påsarna kostade ca 110 kr. 

   


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<<
Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards