Alla inlägg under juli 2024

Av tjejgrejer - Måndag 8 juli 13:03

Glada i hågen åkte vi ut i skogen för att försöka plocka svamp. Vi ville helst ha kantareller. Vi stannade vid en bra skog och hittade en fin grillplats vid en sjö. Vi gick i skogen men såg inga svampar. Men vi hittade blåbär. Mums! Vi visste inte riktigt exakt var vi var. Åkte vidare och kom till Östra Ryd. 


En liten by på landet. Där gjorde vi misstaket att sätta på GPS:en på mobilen. Vi skulle nu till Söderköping. Men tack vare den kokko rösten så fick vi se Ryds kyrka. Vi skulle göra en krånglig u-sväng. Sen tillbaka på samma väg och kringelikrokar små vägar medans bensinen höll på att ta slut. Tillsist så kom vi till en skylt där det stod Söderköping 3 km och sen Östra Ryd! till andra hållet. Vi hade alltså kunnat åka denna stora väg till Sörping om vi inte följt GPS:en. 


I Sörping var det mycket turister som vanligt. Vi satt bara en lång stund i hamnen och tittade på folk, hundar och båtar. Vilka stora privatbåtar det finns! Efter ett tag ville L gå vidare och vi kom till glasstället. Jag tog en saltkolaglass såklart och L en mjukglass. Vi satte oss vid glasscaféet. En halvgalen labbe skulle åt familjens glass. Det såg roligt ut. Det molnade på himlen och vi började gå mot bilen. Jag fick äta upp L:s glass. Det blev lite mycket glass. På väg hem så när vi kom till Norrköping så började det hällregna. 

Av tjejgrejer - Måndag 8 juli 07:03

Sov bra, hela natten. Lite konstigt men det känns ju skönt. När jag vaknade imorse så blev det kaffe som vanligt sen TikTok. Har blivit besatt. Förut har jag inte riktigt fastnat för denna sociala grej. Har tyckt att det varit så många tonåringar där så det har inte varit intressant. Men nu har jag hittat ett par personer i min ålder. Sen finns ju det precis allt där så det är roligt att scrolla. 


Nu har L vaknat och det blir då nyheter på tv.  Tog andra koppen kaffe med tjocktröjan på ute på balkongen. Det blåste inte alls nu. Idag måste vi ut. Jag vill plocka kantareller men L tror inte det finns än. Han följer inte sociala medier så mycket och där har jag sett flera bilder på gula svampar. Vi har jättebra svampskog i Kolmårdens skog. Det är blandskog med variat landskap. Då får jag nytta av mina Luis Vuitton gummistövlar som jag fyndade på Tradera. Har inte använt dem förut, de är jättesvåra att ta av. 


Såg Leijondals slott på TikTok. Sökte på det på nätet. Skrev först fel men det kom upp rätt slott ändå, haha! Ett fint litet rött slott med en varm och vacker pool. De har engelsk tema. Att gå på tébjudning kostar 400 kr och att gå på spa och bo där kostar mera. Spat såg fint ut. 

Av tjejgrejer - Söndag 7 juli 20:15

Vi har varit inne hela dagen. Det har inte varit storm här men starka vindar i byarna. Det blev en utmaning att sitta på balkongen. Ibland höll jag mig i balkong stängerna. Jag väger inte så mycket. Tänk om man flyger iväg, haha! Soligt nu på kvällen.

Av tjejgrejer - Söndag 7 juli 17:02

Här var jag ofta när jag var liten. Då var alla fontäner igång. Då jag fotade var det molnigt och sen regn.

Av tjejgrejer - Lördag 6 juli 15:52

Här är en jag gjort själv. De rätta svaren längst ner. 


1. Vad heter den kända danska cyklisten som just nu kör Tour de France? 


1. Sören Nergaard 

2. Jonas Vingegaard 

3. Nikolaj Skovgaard 


2. Vilken idrottman vann helt nyligen ett pris som den bästa svensken i världen? 


1. Sara Sjöström

2. Armando Dublantis 

3. Slatan 


3. En känd tyska som är supermodel har just förlovat sig, vem är det?


1. Leoinne Hanne 

2. Claudia Schiffer 

3. Heidi Herman 


4. Ett modeord som nu ersatt fantastiskt och super?


1. Fett

2. Ljuvligt

3. Magiskt 


5. Två stora affärekjedjor har de billigaste priserna, vilka?


1. Lidl och Willys 

2. Lidl och Citygross

3. Coop och Willys 


6. I vilken stor affär fikar man absolut billigast? 


1. Eko 

2. Ica

3. Biltema 


7. Är det viktigt att gå ner långsamt när man ska banta? 


1. Det går lita bra att gå ner i vikt snabbt fast man får inte tokbanta så man svimmar. 

2. Självklart ska man ta det lungt vid viktnedgång. 

2. Det ska gå på halvfart. 


8. Bra vardagsmotion är?


1. Promenader och att städa.

2. Jogga och göra utfall. 

3. Simma långt. 


9. En rätt "ny" smak som tog matlagare med storm för ett tag sen men existerar den eg?


1. Umma

2. Umami

3. Pestoextract


10. Vilka två svenska bilmärken finns det?


1. Volvo och Saab.

2. Volvo och Scania.

3. Volvo och Koeningsegg. 


11. I vilken svensk stad regnar det mest? 


1. Göteborg

2. Helsingborg

3. Västerås 


12. Var är det mest soltimmar på sommaren?


1. Norrköping

2. Gotland

3. Öland 


13. Vad heter det när man lägger mörkare och ljusare skuggor i ansiktet så det får en fin form?


1. Contouring 

2. Foundation

3. Highlighting



Svar: fråga 1 - 2, 2 - 2, 3- 1, 4 - 3, 5 - 1, 6 - 3, 7 - 1, 8 - 3, 9 - 2, 10 - 3, 11 - 1, 12 - 3, 13 - 1.


Av tjejgrejer - Lördag 6 juli 15:28

Hos Lidl hittade jag så goda kakor. De kostar bara 20 kr. Är inne på mitt andra paket nu.

Av tjejgrejer - Lördag 6 juli 11:04

Inatt sov jag rätt bra. L var upp när jag kom upp. Självklart ljust ute då. Tog en lugn morgon med kaffe på balkongen i kylan. Man kan säga att jag vaknade ordentligt då, haha! Sedan tog jag en dusch. Vi har helklakat badrum. Det är bra. Inget pålägg till frukostmackan men brödet från Coop är gott i sig. Skulle stryka. Det gillar jag. Baxade fram strykbrädan från förrådet i lägenheten. Sen tog jag fram det jag skulle stryka. Hmm, sen hittade jag tyvärr inte strykjärnet. Det måste vara i det stora förrådet vi hyr. Suck! Inte för att jag behöver stryka så mycket. Det är ju syntet i allt. Just nu kollar L motoGP såklart så här på helgen. Jag ska surfa runt lite på nätet. Ha det! 

Av tjejgrejer - Fredag 5 juli 17:08

Igår åt vi frukost på Jannes konditori i Söderköping.

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards