Alla inlägg under juni 2024

Av tjejgrejer - Torsdag 13 juni 03:25

Vaknade upp och kände mig pigg. Kollade mobilen, klockan var bara 02.15 Trodde den skulle vara 5. Gick upp och L var vaken. Han hade hosta. Föreslog kaffe. L sade ja. Sitter här nu mitt i natten. Helt tyst i huset och ute. Igår hände något konstigt. Det började hagla! Stora hagler också. Vi som satt och drinkade stack bara ut våra glas på balkongen och fick gratis is. Nää, bara skojade! 

Av tjejgrejer - Måndag 10 juni 18:51

Idag har jag dammsugit och torkat golven. Diskat och handlat två gånger. Skönt att få det gjort. För örigt så har det blåst och rengat mycket här. 

Av tjejgrejer - Torsdag 6 juni 06:02

Hade lust att gå på gym men hade inga pengar till det. Då såg jag på nätet att 24seven gymmet hade öppet hus. Plockade ihop min gymväska och åkte dit. Det var ett trevligt, enkelt gym. Det var en stor sal där män och kvinnor tränade. Det var mycket folk där. När jag kom till damrummet såg jag ett mindre rum bara för kvinnor. Där var det färre folk. Maskinerna var lätta att förstå sig på. Körde styrketräning. Lite med en lätt kettleboll också. Det var roligt att träna. Damrummet var litet men rent. 

Av tjejgrejer - Onsdag 5 juni 08:17

Efte en rätt lugn natt (ingen k-pist på grannes dörr....) så vaknade jag utvilad. L hade öppnat balkongdörren och idag kom det in kalluft. Rätt skönt nu efter alla varma dagar. Det hörs ljud från renoveringen av grannhuset. 

Av tjejgrejer - Måndag 3 juni 17:05

Vi åkte till Söderköping nu igen. Det är en trevlig sommarstad. Först till Rådhustorget. Där skulle de ha italienskt glass. Gick ner i en källare. Studerade glassmakerna. Tog en vaniljglass med mörka chokladbitar i. Vi satte oss på torget och åt av den goda glassen. Sen köpte L jordgubbat av en på torget. 


Efter det så fick vi precis plats på parkeringen till hamnen. Vi gick långt längs kanalen. Kollade turbåtar, alltså kanalbåtar. L skojade och undrade om jag skulle ha glass igen. Fast det var måndag så satt det folk inne på glasstället Smultorn caféet. Vi satt ner ibland och tog igen oss. Sen gick vi åt andra hållet och började läsa menyer. Tja, det var ju dyrt nästan överallt. Så kom vi till Farmors café. Det satt många personer där. Det var bra priser på menyn så L tyckte att vi skulle äta där. Vi tog schitzel med pomme. Satte oss i skuggan. Det dröjde med maten men var så trevlig stämming där. En leende servitis kom med våran mat. Vi högg in på maten. Den såg god ut. Nu hände något konstigt. L tyckte att köttbiten var pressat kött. Min var riktigt kött med senor. Inte särskilt gott. Men den egna gjorda pommen var jättegod. Åt mest den och doppade i beasås. Vi tog god tid på oss. Lunkade hem sen, mätta, bakvägen till bilen. 


Sedan åkte vi till Lindö hamn. Där låg en och vilade sig i skuggan på asfalten. Det såg lite konstigt ut. Det var lugnt i hamnen och vi åkte iväg rätt snart. Tur vi har AC i bilen, den blir så het på parkeringen. L körde till Lidl hemma och jag handlade hushållspapper, en öl och vispgrädde. Gick hem. Hemma försökte L ordna korsdrag och det blev lite kallabalik med en dörr som slog igen hårt några gånger. Han tvångshöll dörren och det blev vilt korsdrag ett tag. Nu har vi bara balkongdörren vidöppen och bordsfläkten på. Skönt att det blåser ute. 

Av tjejgrejer - Söndag 2 juni 12:29

Hett och soligt på balkongen. Fick gå in igen och hämta en solhatt och ta på en t-shirt för att skydda mig lite mot solen. Det var så skönt för det blåste en del. GIck en promenad på fm. Bra att vara ute innan det kommer ut en massa folk. Har lyckats att styra upp maten den sista veckan. Vanlig mat och sen godis en gång plus lite glass. Nöjd med det. Igårkväll åt jag gröt till kvällsmat. Så trött på ostmackor nu. Men jag får kämpa på em med godissuget. 

Av tjejgrejer - Söndag 2 juni 09:34

Det var rätt roligt att skriva om dessa kontaktförsök så nu berättar jag om några som hände när jag var yngre. 


Var i en praktikgrupp. I denna grupp så fanns en macho norrlänning. Han visade rätt tydligt efter ett tag att han var intresserad av mig. Men jag var inte det av honom. Han blev frustrerad av detta så en rast visade han draken som var tatuerad på hans mage. "Du skulle se vart den tar vägen!" sade han och började dra ner sina byxor. Då sprang jag iväg och gömde mig. 


Detta är inte direkt ett kontaktförsök men ändå. Jag handlade i en liten mataffär. En kille som såg ut som en ingengörs högskolestudent i skjorta gick blygt förbi mig. Sen när jag gick ut så glömde han att låsa upp sin cykel när han skulle åka iväg och gjorde en kullerbytta. "Oj, hur gick det?" Frågade jag. Han var så generad och sade inget och cyklade därifrån. 


När jag var runt 20 gick jag ofta i heltäckande kläder. T o m på sommaren. Då hände det då och då att det kom en man från mellanöstern snett bakifrån och viskande undrade om jag var oskuld. "Det är privat!" eller "Det svarar jag inte på!" sade jag och de försvann. 


I Danmark var jag på en danska för invandrare kurs. Där var en dansk som jobbade på skolan. Han var stor och spände sina armmuskler. Han liksom stirrade arg på mig. Jag blev rädd och sprang och gömde mig. Men han hade bara försökt impa på mig. Han såg ledsen ut sedan. 

Av tjejgrejer - Lördag 1 juni 15:41

Tog på mig en fin klänning och åkte ner till city. Väl där så travade jag iväg till EH. Tog en mindre bryggkaffe. Det blev inte så dyrt. Satte mig på uteserveringen. Kaffet var rätt gott och jag surfade på mobilen. Perfekt väder. Vad skönt att det är sommar nu. Sen köpte jag lite nödvändiga saker och tog bussen hem. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards