Alla inlägg under juni 2024

Av tjejgrejer - Torsdag 20 juni 16:02

Av tjejgrejer - Torsdag 20 juni 07:29

Igår skulle jag till ett större mataffär med min kompis. Vi hade inte bestämt en tid direkt utan "när du är klar" som hon messade mig. Jag gick till henne kl 10.00 för då brukar hon vara uppe. Utanför hennes hus så messade jag två ggr. Efter ca 20 minuter så kom hon och öppnade. Hon hade sovit. Hon var lite sur över att jag väkt henne men jag tycker att det inte är för tidigt att ses vi denna tidpunk. 


Min kompis är inte snabb och det blev väldigt tydligt de närmaste timmarna. Hon åt frukost och tog sina tabletter. Jag fick fil och havregryn. Sen scrollade hon länge på datorn. Tiden gick. Jag fick huvudvärk så efter ett tag gick jag hem och tog en treo. Min kompis behöver sina värktabletter själv, hon har så ont i kroppen. 


Iallafall, så när jag kom tillbaka så trodde jag att vi skulle gå iväg. Men tji fick jag! Hon sade att nu var det tid för lunch så nu skulle hon äta det! Eftersom hon nyligen ätit stor frukost så tyckte jag att det var rätt konsigt. Kanske ville hon hämnas för att jag väckte henne på förmiddagen. Det hela tog jättelång tid igen för hon skulle också scrolla igen på datorn länge och smörja in benen och jag vet inte allt som hon gjorde. Tillslut kom vi iväg iallafall och handlingen gick bra ändå. 


Imorse kom jag upp tidigt. Det var ljust ute så jag gick upp. Hade då sovit i 5 och halv timme. Kände mig pigg. L muttrade surt och jag drack snabbt upp kaffet och spelade mobilspel i mitt rum. Sen längtade jag ut så jag kollade på mobilen när bussen skulle gå. Ville åka till centralen och ta en kaffe i parken där. Det gjorde jag. 

Av tjejgrejer - Måndag 17 juni 18:39

Sov i två omgångar inatt och gick sen upp rätt tidigt. L kom upp ockå. Vi softade på morgonen. Sen på fm så åkte vi iväg och tja, bara handlade mat. Men det är ganska fattigt nu innan pensionen kommer. Jag hann ta en lång dusch innan vi åkte iväg och kände mig fräsch. Vi åkte utanför stan till Hemköp. Det var trevligt att handla där. De hade en apelsinjuicemaskin. Där man kunde få helt fräsch juice. Men det var rätt dyrt så vi gick förbi den. Vi handlade sill och färsk potatis, fläskytterfilé (varför kommer man alltid hem med en sådan??) färdig potatisgratäng och hmm godis. Det var rea på godis så det fick bli det också. 


Vi åt sill på balkongen i solen. Det var så trevligt. Sen däckade jag ett tag på soffan. LIte dator och tv sen. Jag behövde handla bindor så jag tog på mig en fin klänning och drog iväg. Det var mörka moln på himlen det är ju sommar så jag tog ingen jacka. Åkte till stan. Hittade bra bindor på ett apotek. Sen väntade jag länge på en annan buss som går nära mitt hem. Det tog en evighet. Tyckte att alla andra linjer kom innan 12:an dök upp. FIck gå hem i regn och kom hem helt blöt. Men frös inte. L hjälpte mig att hänga upp min blöta klänning. 


Just nu gör L bubbelvatten. Det är så gott. 

Av tjejgrejer - Söndag 16 juni 05:11

Vi åkte till Söderköping för några dagar sen. Vi parkerade i hamnen och satte oss på en bänk där. Det blåste kallt och jag småhuttrade. L undrade om jag ville ha en glass men jag sade nej såklart. Det var examensdag där så det var många fina upplädda personer. Seden började det regna så vi gick till bilen. 

Av tjejgrejer - Söndag 16 juni 05:08

När det var torrt och fint väder så kom det upp rätt många spindelväv mellan gallret på balkongen. Det såg inte så fint ut så jag tog bort det. Nästa dag hade de blivit galna. De hade vävt upp sina fina vävar mellan alla galler. Men nu det det regnat och blåsit så försvinner de av sig själv. 

Av tjejgrejer - Fredag 14 juni 05:39

Sov ryckigt och vaknade halv 4. Gick upp och drack två muggar kaffe. L kom upp kl 5. Sol ute och ganska kallt. Behaglig temp inne då. Det har varit en lång vecka. Vi har problem med FK. Det går helt enkelt att inte få tag i personen som har vårtat ärende. Det är dåligt. Saknar ett husdjur. Som möter en på morgonen och vill ha mat. 

Av tjejgrejer - Torsdag 13 juni 12:43

Imorse hade jag något så ovanligt som träningsvärk. Det gjorde ont i armarna och när jag gick till Lidl så värkte benen. Det gör inget. Det betyder bara att när jag var på ett fint gym igår så tog jag i ordentligt. Det är ett stort gym så det var lätt att hitta maskiner som var lediga. Ställde in vikten och satte igång. Tränade också axlarna och ryggen. Men inte magen tyvärr igår. Magmaskinen är svår och den är på ett ställe där många ser en. Ville inte sitta där och grimasera. Fick gymma gratis. Jag hade inte varit där på ett år så jag fick gå in fritt. Nöjd sen. 

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards