Alla inlägg den 29 juni 2024

Av tjejgrejer - Lördag 29 juni 17:15

Det var områdesloppis hos min väns hyresvärd. Jag kom i tid till min kompis och fick vänta ett tag. Sen hjälpte jag henne med att ta sakerna till loppisen som var ett kvarter därifrån. Vi plockade upp alla saker på det lånade bordet. Det blåste mycket och ibland flög saker av bordet. Själv höll jag på att tappa byxorna för jag hade glömt att ta på mig skärp. En geting var galen och flög och jagade oss så de vid ett annat bord började att fnissa. Folk köpte knappt inget och jag tyckte synd om min kompis. Jag sålde själv ett par märkesjeans för 200 kr. De var i nyskick men ingen kollade in dem. Man fick kaffe och té gratis och jag fixade té åt min kompis. Jag gjorde fel, tog lite mjölk i téet. Men hon hatade det så jag fick gå in och göra nytt té. 


Det var lagom varmt och min kompis och hennes dotter fick lite sålt ändå. Det märks att folk inte har så mycket pengar över nu. De andra som hade bord på loppisen kom fram och pratade. De flesta kände min kompis som bott i Ektorp i evigheter. Tillslut hadee de sålt för 45 kr - min kompis och 30 kr - dottern. Folk började plocka ihop en timme innan loppisen var slut. Jag hjälpte en annan med att bära en stol hem till henne. Fick hälsa på hennes katter. De var så gulliga. Som tur var ville inte ens min envisa kompis sitta kvar till 15.00 så vi började plocka ihop allt i påsar och lasta på en vagn. Det tog tid att gå fram och tillbaka med klädställningar och vagnar men tillslut var det färdigt. Jag har ända haft det roligt idag. 

Av tjejgrejer - Lördag 29 juni 17:13

Nej! Jag tror inte att jag är Jesus! 



Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards