Direktlänk till inlägg 25 juni 2024

Idag

Av tjejgrejer - Tisdag 25 juni 19:35

På fm var så så otroligt trött fast jag hade sovit rätt länge. Kanske en begynnande förkylning? Jag tvättade 4 tvättar i tvättstugan som var fint städad när jag dök upp. Sådant värmer. Sen åkte L iväg för att handla mat och jag åt yoggi och åkte sen ner till city med bussen. Jag gick Drottninggatan ner till Knäppingsborg. Där tog jag en bryggkaffe och sedan kom alla lunchgäster och det blev fullt där men det var trevligt. 


Passade på att kolla in en ny begagnad affär. Alltså en second hand affär men jag vill använda svenka ord i detta inlägg. Det var väldigt bra priser i affären. Jag var ensam i affären men kollade in det mesta där. De hade nästan allt, iallafall i klädväg. Det slutade med att jag köpte en fin DKNY väska i bra skick för 190 kr. Ni ser ju, vad billigt! Så om ni besöker Norrköping i sommar. Ta en titt på Knäppingsborg. Bra café och en fin restaurang också med god mat. En liten ostaffär och en te- och kaffe affär. En asiatiskt mindre restuang. En inredningsaffär och en kakelaffär! Secondhand affären heter Nytt för dig. Det är gamla kvarter och charmigt här. 


Sedan satte jag mig i Hörsalsparken. Det var väldigt varmt och soligt. Svårt att se på mobilen. Men jag såg att L messat att jag skulle köpa cigariller. Hade lite pengar kvar på kontona så det fick bli en ask bara. Behövde inte vänta så länge på bussen hem. 


L hade köpt sallad som jag mumsade i mig i hettan på balkongen. Brände mig nästan. Försökte äta snabbt. Efter det messade jag min kompis. Hon svarade efter ett tag. Jag hade vunnit en ny herrtröja för 10 kr av henne. Hemma hos henne så gjorde vi örtté och åt goda muffins som en annan kompis bakat. Just detta te, kamomill är inte riktigt min favvo. Men lite roligt att dricka något som jag inte väljar annars. Vi snackade om allt möjligt. Det var roligt. GIck hem i värmen. Köpte en liten coca cola på vägen hem. L gillade vekligen herrtröjan och den satt bra på honom. Gjorde en mugg kaffe till mig och satte mig framför datorn. AC:n är på och brummar men den var ett bra köp. 

Ha det! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tjejgrejer - Fredag 28 juni 13:28

Det är en rätt lång prommenad. När jag var nere i cit så sjönk sockernivån i kroppen och jag blev matt. Gick till Pressbyrån och köpte en liten yoggi och en kaffe. Satt lugnt i Hörsalsparken. Det var perfekt väder. Ganska varmt men en disig sol. Åt l...

Av tjejgrejer - Fredag 28 juni 06:01

Inatt sov jag i soffan i vardagsrummet. Vi hade på borsfläkten. Tog ändå en timme innan jag somnade. Sen sov jag rätt bra under ett enklet lakan. Direkt när man går upp så blir man lite svettig. Men skönt att det är sommar ändå. Idag ska det visst re...

Av tjejgrejer - Torsdag 27 juni 20:36


Min vana trogen så klippte jag ner blomman och slängde den sen. Satte de små begonia blommorna i ett litet glas. ...

Av tjejgrejer - Torsdag 27 juni 15:35

Det ligger alltså i östergötland, i skärgården. Vi åkte på fm. Via Sörping och Mogata. Sen till sist Stegeborg. Det är ett stort slott och tillhörande parker där. Så fint. Man åker i en allé genom slottsområdet. I Stegeborg finns en gammal ruin som ä...

Av tjejgrejer - Torsdag 27 juni 05:32

Det var så svårt att få lägenheten här på översta våningen sval inför natten. Hade fönstret öppet men det var varmt. Vaknade upp två gånger av värmen och tredje gången gick jag upp. L vaknade också. När jag värmde kaffe i micron så såg jag att klocka...

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25 26 27 28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards