Direktlänk till inlägg 27 september 2022

Drama bland mina vänner

Av tjejgrejer - 27 september 2022 13:50

Häromveckan träffade jag ju mina väninnor på en galleria. Jag beskrev det som ett trevlig möte men jag tog inte upp dramat som blev sedan. Jag är själv orsak till det mesta dramat men jag är ingen dramaqueen själv. Det började långt innan jag gjorde bort mig. 


Vi skulle träffas i en secondhand affär. Vi gick runt där ganska länge utan att den sista vännen kom. "Undrar varför inte R kommer, det var ju hon som bestämde att vi skulle träffas här!" sade de andra. Tillsist dök R upp och var på glatt humör. De glömde bort att vara småsura. Sen stack R och M iväg till en annan affär. Jag och min egen vän vän var kvar. Hon skulle till apoteket och vi gick dit. Sen skulle hon röka. Då får hon ett argt mess från R som undrar var hon är. "Det där biter inte på mig" sade min vän. 


Vi går till de andra. De är sura. Jag säger att det finns ju mobiler nu för tiden. Lätt att få kontakt med varandra om man tappar kontakten. R är skitsur på min vän och säger dumma saker till henne. Min vän bara flinar. Efter ett tag säger jag till R "Oj vad suur du blev då!" Ingen blir gladare. Sen bestämmer vi att vi ska fika och stämningen lättar. 


På fiket är det inte billigt men uj vad god min tårta var. När vi har ätit upp tar R upp en förpackning med vindruvor. "Jag ville inte äta så många av dessa, orkade inte. Ni får dela på druvorna." säger R. De andra verkar inte intresserade av att äta druvorna. Två har diabetes så lite kan jag förstå det men den tredje, nix. Jag äter några druvor. 


Sen går alla åt olika håll och jag ska vakta den ena och det andra. Trist att sitta kvar själv. Tvångstankarna börjar komma och jag mår dåligt. Tittar på vindruvorna. De andra verkade ju noll intresserade av dem. Jag stoppar dem i min kasse. Efter ett tag kommer R. Hon märker inte att druvorna är borta. Jag säger att jag mår dåligt och att jag vill att hon vaktar de andras grejor tills de kommer. Hon tittar missnöjt på mig. Jag går iväg. Mår så dåligt när jag har tvångstankar. Som tur var gick spårvagnen utanför centret ända hem. Hemma ställer jag vindruvorna i kylen och går och vilar. L kommer på kvällen och vi äter en del av druvorna. 


Nästa dag får jag ett argt mess av R. Hon skäller på mig att jag tagit druvorna. Jag försvarar mig fast hon är jättesur. De andra var visst sugna på vindruvor. Hon tycker att jag ska förklara mig för min egen vän. Det gör jag. Hon är också väldigt sur och kommer med gamla konstiga anklagelser om ett underlakan jag skulle ha snott och middagar jag minsann inte betalat för osv. Jag vill gärna ha kvar henne som vän så jag pudlar och säger att jag ska betala allt hon ber om. Sen blev jag irriterad och tänkte att jag kanske betalar om jag sover över hos henne igen. Annars kan jag ge vad jag tog, vindruvor. Att det kunde bli sådant rabalder om detta, suck! L sade att det inte var bra vänner jag hade. Kanske det. Jag har inte så många vänner då får man acceptera dem man har och gilla läget, tyvärr.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tjejgrejer - Torsdag 28 mars 07:13


Här en lite äldre bild från en park med vårblommor.   

Av tjejgrejer - Onsdag 27 mars 18:34

Jag är ingen expert på metoo. Hade kunnat vara med själv men gjorde det inte. Ett problem med metoo var att de schyssta männen tog illa upp. Med det missade målet menar jag att de män som är dumma mot kvinnor bara skrattade åt metoo och fortsatte gör...

Av tjejgrejer - Onsdag 27 mars 11:02

Vi är bjudna på 50-års fest. Min bror fyller. Festen ska var på ett café med väldigt goda kakor. Ett problem är bara vad vi ska ge för present till brorsan. Har inte så mycket pengar nu. Tror jag har löst det iallafall.  ...

Av tjejgrejer - Onsdag 27 mars 10:56

Bor nu lite utanför city. Så jag tog bussen ner till centrum. Är nästan alltid i tid till bussen. Då får man stå där och vänta och vänta. Men nu är det någon slags vår iallafall. Gick till ett apotek och köpte Dulco Soft. Sen till Ica och köpte shamp...

Av tjejgrejer - Tisdag 26 mars 12:04

Jeg är heldig! Min mand laver hakkebiff og kartofler. Om lidt kan vi spise. Lige for nu står han vid konfuren. Det blir saus og syltetöj till biffen.  ...

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Skapa flashcards