Direktlänk till inlägg 21 juni 2021

Lite konstigt med mig

Av tjejgrejer - 21 juni 2021 05:48

1. Jag gillar vita örnar. Har nog lite tur. Har aldrig råkat ut för arga måsar och de har inte snott mitt fikabröd någon gång. Jag tycker de är vackra och svävar så fint i luften. Visst låter de skrämigt och skitar ner bilen men de flyger ju iväg och andra fåglar skitar ner bilen också. Fiskmåsen är en stilig fågel och är vanlig här i stan. Är nog ensam i bekantsapkretsen om att gilla dessa. 


2. Gillar inte avokado alls. Ok, den är så nyttig. Men denna grönsak, frukt eller whatever, smakar väldigt fett och oljigt. Den finns med i väldigt många recept på nyttig mat. Orkar inte med den alls. 


3. Kan läsa karta lätt. Vad jag har förstått är det inte så vanligt att en kvinna är bra på detta. Men jag har alltid haft lätt för det. Har bra lokalsinne också. Hjälper ofta släktingar och vänner som inte har det. Tror det här är medfött. Har aldrig övat på det eller så. 


4. Gillar inte hästar nåt vidare. Det är väldigt vackra djur. På avstånd. Nära är de ganska skrämmande. Har försökt att börja rida. Det passade inte mig. Den kan bita och sparka en. Alla hästar är inte gulliga. På käcka frågor om jag är en hästtjej svarar jag att hästen ska vara på en macka. 


5. Gillar inte alkohol. Det låter bra men i verkliga livet har det skapat mycket debatt i mitt privatliv, särskit när jag var yngre. Folk och "vänner" blir helt enkelt provocerade av att jag knappt inte dricker. Visst har jag ibland drinktips på bloggen men kom ihåg att nästan alla drinkar går att göra alkofria. Folk har en övertro till alkohol och kan inte slappna av och bli trevliga och sociala om de inte har druckit. Det är skönt att inte vara beroende av alkohol. Man sparar mycket pengar också. 


6. Jag viftar på händerna när jag pratar. Bodde i Danmark en tid. Där är det viktigt med ett levande kroppspråk. När jag flyttade hem igen tog jag med mig de yviga gesterna. Svenskar har ett mera låst kroppspråk helt enkelt. Många driver med mig men jag tänker inte sluta. 


7. Gillar inte Pelargoner. Denna söta blomma. Som är billig och lätt att sköta. Jag som inte har gröna fingrar borde älska den. Enda felet med den är att den luktar illa. Har fått en i present och jag kan stå flera meter från den och känner den jobbiga lukten ändå. Hopplös blomma. 


8. Dricker inte så mycket vatten om dagen. Det är så upphåsat det där. Att man ska bälga i sig vatten jämt. Läste nyligen att man ska dricka minst en liter rent vatten om dagen. Jag dricker bara en halv liter. Mår inte dåligt för det. Det är ju mycket vatten i kaffe och sallad så jag får nog i mig tillräckligt. Du ser aldrig mig med en vattenflaska i handen. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tjejgrejer - Torsdag 28 mars 07:13


Här en lite äldre bild från en park med vårblommor.   

Av tjejgrejer - Onsdag 27 mars 18:34

Jag är ingen expert på metoo. Hade kunnat vara med själv men gjorde det inte. Ett problem med metoo var att de schyssta männen tog illa upp. Med det missade målet menar jag att de män som är dumma mot kvinnor bara skrattade åt metoo och fortsatte gör...

Av tjejgrejer - Onsdag 27 mars 11:02

Vi är bjudna på 50-års fest. Min bror fyller. Festen ska var på ett café med väldigt goda kakor. Ett problem är bara vad vi ska ge för present till brorsan. Har inte så mycket pengar nu. Tror jag har löst det iallafall.  ...

Av tjejgrejer - Onsdag 27 mars 10:56

Bor nu lite utanför city. Så jag tog bussen ner till centrum. Är nästan alltid i tid till bussen. Då får man stå där och vänta och vänta. Men nu är det någon slags vår iallafall. Gick till ett apotek och köpte Dulco Soft. Sen till Ica och köpte shamp...

Av tjejgrejer - Tisdag 26 mars 12:04

Jeg är heldig! Min mand laver hakkebiff og kartofler. Om lidt kan vi spise. Lige for nu står han vid konfuren. Det blir saus og syltetöj till biffen.  ...

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Skapa flashcards