Direktlänk till inlägg 10 juni 2021

Nya lägenheten

Av tjejgrejer - 10 juni 2021 15:51

På förra stället jag bodde så knarkade grannarna på våningen över mig. Det var ett fasligt liv många nätter. Har under lång tid sökt efter en lägenhet som jag kunde trivas i. Nu har jag hittat den. Det är en stor etta i ett gammalt hus. Högt i tak så den känns lite större än vad den är eg. Hela lägenheten är nyrenoverad och jättefin. Badrummet är väldigt litet men till min glädje så är det både varmt i duschen men utsuget funkar väldigt bra så även om jag duschar länge blir det inte immigt i resten av badrummet. Känns ganska lyxigt med glasdörrar i duschen. Har haft draperi förut. Helkaklat badrum som det ju så fint heter. 

 

Ett modernt fyrkantigt handfat. 

 

I rummet finns en liten stuckatur i taket. Det är gulligt och fint! En släkting som också bor i en gammal fin lägenhet ska komma hit med en lång stege och hjälpa mig sätta upp lamorna. Fast just nu är det mängder med kartonger och klädpåsar överallt. Det blev 44 kartonger när jag packat allt i lägenheten!! 

 

I köket har jag en funktionell diskbänk och varmluftsugn. Just ugnen är väl lite onödigt för mig. Jag lagar sällan mat. Men jag jobbade på camping för länge sedan och då lärde jag mig hur praktiskt det var med en sådan ugn. Fläkten ovanför spisen är bra. Det är ju rätt ovanligt numera. Dessutom är den snygg. 

 

Bor granne med ett bageri som också har sallader, juice, smoothie och pajer. Handlar där rätt ofta. Inte så bra för ekonomin men väldigt gott. Idag tog jag en kall smoothie för det är så varmt ute. Jag tror jag kommer att trivas här. Har tänkt de senaste två gångerna där jag bott att här kommer jag nog stanna tills jag dör. Men sen har jag flyttat ändå. Hoppas att jag blir kvar här nu. Lägenheten är nästan perfekt för mig. Den ligger hyfsat centralt också. Det var jobbigt att flytta. Även om jag fick hjälp med själva flytten så packade jag lådor in i det sista. Sen är det ju mycket att fixa med adressändring och elavtal och det ena med det andra. Till min glädje har jag gått ner två kilo. Bra nu till sommaren. Just idag tog jag beslutet att inte packa upp flera kartonger. Har inte plats för alla mina grejor helt enkelt. En del fick plats under sängen men jag ska ställa resten av kartongerna i ett hörn och ha en stort tyg över. Inte så lätt när man bara har en etta och inte kan baxa in saker i ena rummet och ha fint i andra, haha! Mitt kök är stort så jag kanske bara släpper in folk där. Det måste ju vara praktiskt att bo här också. Detta kommer inte bli en lägenhet som visas upp i Sköna Hem. Men jag ska inte ha så många prydnadssaker framme. Det blir så svårt att damma då. Tja ni ser ju att jag har fått igång mitt nya internet också. Det går snabbt här, det är jag glad över. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tjejgrejer - Onsdag 24 april 06:25

Vädur    Idag går solen i moln och du behöver ta det lite lugnare. Du behöver inte ha tusen järn i elden varje dag. Idag kan du tänka på vad som är viktigt i ditt liv.    Oxe    Denna dag är det en händelse som retar upp dig till max. För...

Av tjejgrejer - Onsdag 24 april 06:24

Ni får gärna ställa frågor till mig. 

Av tjejgrejer - Onsdag 24 april 06:18

När man är ordblind så är det inte så roligt med alfapet och liknande. Men nu imorse gjorde L en ordfläta på en kvälltidning. Det låg bokstäver huller om buller och så skulle man göra ord av dem. L hade lite svårt med detta men jag kollade och det gi...

Av tjejgrejer - Onsdag 24 april 06:12

Fyndade en gammal kaka till halva priset hos Hemköp. Tänk var roligt det är att "rädda mat" Två små kakor kostade 15 kr. Bra! Det stod på påsen att det var chokladbiskiver. Tittade misstänt på de rosa kakorna. Gick hem rätt glad. Vi fikade direkt. Ja...

Av tjejgrejer - Tisdag 23 april 14:42

Först åkte vi åt till Lindö som har en hamn ut mot Bråviken. Det räknas som ett fint och bra område och villorna här är dyra. Kan nämnas att Lundberg har bott här. Det var nästan folktomt i hamnen. En stor privat segelbåt låg i gästhamnen. Det krusan...

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards