Direktlänk till inlägg 6 juni 2021

Roligt att göra på sommaren

Av tjejgrejer - 6 juni 2021 18:13

En läsare frågade mig hur man fick en rolig sommar. Har ingen patentlösning på det för det är ju väldigt olika vad man tycker är roligt. Men här är en lista iallafall. 


Sitta i en park med sina vänner och dricka och lyssna på musik. 

Åka till något ställe man inte varit på förut. 

Grilla, det är alltid en hit på sommaren!

Sola (måttligt!) Man blir glad av det och får i sig D-vitamin. 

Gå en bit på en vandringsled. Det finns så många fina leder. 

Besök Getåravinen! Ett vackert sommarställe. 

Varamonbadet vid Vättern. Lång fin strand men obs! svinkallt i vattnet! 

Åka till någon mindre idyllisk stad med lungt tempo. Finns ju flera: Trosa, Söderköping, Vadstena t ex. 

Just nu kan du ta en långprommenad och lukta på alla blommor och buskar som slagit ut. 

Gör en nyttig och god fruktsallad och skippa de dåliga tillbehören. 

Var utomhus mycket och rör på dig. Kolla in andra i deras fina sommarkläder på avstånd. Äntligen är sommaren här. 

Gör en egen kaffedrink och njut av på kvällen. De bästa drinkarna gör man själv(!) och de har roliga namn som Lullumba. Ha i vad du känner för. Själv har jag bara vispad grädde ovanpå med lite socker på. Min man har whiskey och ovispad grädde i - Irish cooffe. 

Besök systemet och kolla in nyheterna. Eller om du inte dricker, nya glassar. Eller om du bantar, ny konstiga frukter på frukt- och grönt avdelningen. Hittade konstiga platta persikor hos Hemköp. Fick dem till persikopris! 

Det är något visst med att äta utomhus. 

Fråga Siri vad du ska göra.

Storstäda hemma och ställ till fest för dina närmaste vänner. En dag med bra väder så ni kan hänga på balkongen eller i trädgården. 


 
 
Ingen bild

Andreas

6 juni 2021 21:04

Bra förslag, vill slå ett slag
för staden Åmål i Dalsland.

tjejgrejer

9 juni 2021 12:17

Tack! Ja det är säkert mysigt och trevligt där.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tjejgrejer - Torsdag 28 mars 07:13


Här en lite äldre bild från en park med vårblommor.   

Av tjejgrejer - Onsdag 27 mars 18:34

Jag är ingen expert på metoo. Hade kunnat vara med själv men gjorde det inte. Ett problem med metoo var att de schyssta männen tog illa upp. Med det missade målet menar jag att de män som är dumma mot kvinnor bara skrattade åt metoo och fortsatte gör...

Av tjejgrejer - Onsdag 27 mars 11:02

Vi är bjudna på 50-års fest. Min bror fyller. Festen ska var på ett café med väldigt goda kakor. Ett problem är bara vad vi ska ge för present till brorsan. Har inte så mycket pengar nu. Tror jag har löst det iallafall.  ...

Av tjejgrejer - Onsdag 27 mars 10:56

Bor nu lite utanför city. Så jag tog bussen ner till centrum. Är nästan alltid i tid till bussen. Då får man stå där och vänta och vänta. Men nu är det någon slags vår iallafall. Gick till ett apotek och köpte Dulco Soft. Sen till Ica och köpte shamp...

Av tjejgrejer - Tisdag 26 mars 12:04

Jeg är heldig! Min mand laver hakkebiff og kartofler. Om lidt kan vi spise. Lige for nu står han vid konfuren. Det blir saus og syltetöj till biffen.  ...

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Skapa flashcards