Alla inlägg den 1 juni 2021

Av tjejgrejer - 1 juni 2021 16:07

Idag har jag fikat två gånger på café. Inte så bra för blodomloppet men jag har gått långt så jag låtsas att jag bränt kalorierna, haha! Först skulle mamma och jag träffas på Färgargårdens trädgårdscafé. Vi lyckades med konstycket att gå om varandra, det är rätt stort där. Det har vi aldrig gjort förrut. Vi skrattade när vi hittade varandra. Vi tog en fräsch jordgubbsbakelse båda två och fick en kanna kaffe till. Nu har de Gevaliakaffe, wow vad bra! Det var gott och vi satt och myste i solen. Lagom varmt idag. Personalen är trevlig och ger bra service. 


Senare på dagen ville jag fira en bra sak som hänt i mitt liv. Satte mig ner på ett annat traditionellt café och tog tårta och kaffe. Princesstårtan var mycket god. Var så glad över det som hänt. Kan inte berätta för det är ganska personligt men vad skönt att känna sig glad någon gång! Hoppas ni läsare har det bra och roligt i era liv också! Skönt att sommaren äääntligen är här. 





Av tjejgrejer - 1 juni 2021 15:54

Gillar gamla delen av city. Gick förbi Strömsparken och satt ner ett tag och kollade på ankorna. Rofullt. 

 

Besökte en myndighet och sen gick jag till Busfrö för att kolla beg saker och kläder. Bra affär! Gick hemåt sen genom Carl-Johans park. Här står han staty. De hade inte planterat klar kaktusgruppen så det blir en bild på den senare. 

 

Kommunen håller efter dessa små parker väldigt bra. Förmodligen för att de är en del turister här. Även Norrköpingsbor sitter gärna här med en glass, kaffe eller bok. Det sitter nästan aldrig några alkoholister här. Det är två vackra, franska parker med tågstationen i äldre stil längst ner. Man kan köpa billigt fika hos Pressbyrån på stationen eller också sitta på fint café i andra änden och kolla över breda Motala Ström, vackert det också. 


Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards