Direktlänk till inlägg 6 januari 2021

Tips mot torra händer

Av tjejgrejer - 6 januari 2021 16:14

Nu har jag fått röd och sårig hud ovanpå mina handleder pga mycket tvättande. Man måste ha riktigt varmt vatten och tvål om viruset ska gå bort. Har kollat in bomullshandskar för att ha efter att smörjt in mig eller bara som de är när jag går ut. Så slipper jag tvätta händerna. Hittade några bra med långa skaft hos Apoteket Hjärtat som jag nog ska köpa. De finns i tre storlekar och kostar 40 kr för fem par. 

 



Sen ska jag köpa en riktigt bra kräm till händerna. Den heter Repair och har funnits länge. Den finns just nu hos Apoteket Kronan till nedsatt pris 108 kr för 100 g. 


 

Tills jag köpt den använder jag Body Shops handkräm som luktar jordgubb. Den går snabbt in i huden och lämnar inte kvar en kladdig yta. 


Nu till handsprit. Det finns ju handsprit som är återfuktande samtidigt. Det låter bra, har inte hittat någon än men finns nog på nätet. Fick ett kit med små handspritflaskor i julklapp. Den gula luktar inte alls gott. Vill inte använda den mera. Den rosa luktar gott och sött men för mycket om man ska äta direkt efteråt. Den blå luktar lagom mycket och stör inte när man ska fika. Den doftar lagom sött och inte kvalmigt. Det är aloe vera i dessa flaskor. De är från Merci Handy. 

  

#handsprit  #torrahänder 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tjejgrejer - Torsdag 25 april 06:43

Vaknar upp. Jag som är grön, med stänk av gul, röd och blå. Är på bra humör på morgonen och vill kramas. L vaknar upp. Han är röd med stänk av blått. Han ger mig en kraffull kram. Jag loggar in på facebook och ger likes till höger och vänster. Ls blå...

Av tjejgrejer - Torsdag 25 april 06:20


Har sovit rätt bra. Ok, jag gillar snö men nu vill jag har riktig vår med varm sol och fina blommor. Ljuset har redan kommit hit. Bild från ett annat år - Strömsparken i Norrköping.    En kompis ville att jag också skulle gå med i facebookgruppe...

Av tjejgrejer - Torsdag 25 april 06:14

Igår kväll i mörkret så joddlade en stor grupp med undomar från mellanösten. Det lät högt. Men det var innan 22.00.  ...

Av tjejgrejer - Onsdag 24 april 14:26

Vaknar tidigt som vanligt. Det är skönt att ha rutiner, tycker jag - stenbocken. Sedan vaknar L - skorpionen. Han kramar mig. Min vana trogen sitter jag med två muggar kaffe och mjölk och surfar på datorn. Jag kollar Tradera, gillar köp- och sälj. Ja...

Av tjejgrejer - Onsdag 24 april 14:20

De flesta kondisarna har smugit in en rad bröd till i den annars goda bakelsen. Idag åt jag den igen. Tyvärr såg jag den inte på sidan, då hade jag inte tagit den. Nu var det bara en liten del grädde och resen bröd och sylt. Den var god iofs, riktig ...

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards