Direktlänk till inlägg 23 augusti 2019

Tur till Stockholm

Av tjejgrejer - 23 augusti 2019 17:26

 

Jag är utmattad efter en lång, regning dag tillsammans med min dotter i storstan. Glad ändå, vi har haft det väldigt trevligt och gjort några jättebra fynd. 

 

Resan dit gick bra fast vi fick åka med ett lite dyrare tåg än vi hade tänkt oss. Det andra tåget blev inställt. Inte förvånad ändå, haha!

 

På Centralstationen såg jag denna fina utsmyckning. 

 

Vi gick till Myrorna först. Jag hade sagt att de hade en jättestor lokal men min dotter skrattade när vi kom in där. För den är ju inte större än den vi har hemma. Men mera märkeskläder här, så det är roligare att shoppa. Min dotter fann denna tröja till mig. Tyckte först att det var för stort märke på den men den var skön på, så jag köpte den för 105 kr, som hittat! Det regnade som sagt rätt mycket. Vi blev ganska blöta när vi letade efter Govindas restaurang. 

 

De hade buffé för 110 kr. Helt ärligt så smakade inte maten så gott. Det enda goda på tallriken var ärtgrytan. Fast man mådde ju bra av maten. Den var vegetariskt och hade inga konstgjorda smakämnen i. Jag kommer inte gå hit igen, det finns bätte vegoresturanger i Stockholm. Lokalen vi satt i var fin med många växter och hade ljusterapi. Det innebar att det var väldigt starka lampor på. Inte så mysigt men man fick bra ljus på maten när man fotade! Centralbadet ligger vägg i vägg med detta matställe. Väldigt fin trädgård fram till restaurangen. 

   

Sen dristade vi oss till att gå in på NK. Min dotter hade aldrig varit där. Vi kände oss som katter bland hermelinerna, det var rätt jobbigt. Det var inte rea någonstans så vi köpte inte något. Vi fikade inte här heller utan drog till en närliggande byggnad där Starbucks låg. 

   

Här var det trevligt och vad gott allt såg ut bakom glaset. Jag tog en kaffelatte tall och en cheesecake med hallon. Min dotter tog en kaffefrapino eller vad den nu hette. Kaffet var jättegott och kakan också. Men tyvärr smakade inte dotterns dryck knappt något alls. Ja, även om det är lite pricy att gå hit ska jag gå hit flera gånger. En positiv överaskning. Sen ramlade vi in på Victorias Secret. 

 

De trevliga försäljarna hjälpte mig och det slutade med att jag köpte ett par sköna trosor för 199 kr och en doft som luktade jättegott för 199 kr den med. Sen sade min dotter att det fick räcka, haha! Sen gick vi till XXL som låg i samma byggnad. (Så man slapp bli blöt!) Där tittade jag först på billiga Pumakläder men sen spanade vi in ett väldigt snyggt adidasset som både min dotter och jag tokgillade.         

Det kostade 649 kr och först trodde vi att det bara var jackan som kostade så. Men när vi frågade i kassan och de sade att byxorna ingick så blev det ett köp direkt. Så lyckliga! Highfive!! Vi tog L båda två. Min dotter för hon är lång och jag för att jag är rätt tjock fortfarande. Ja det var en riktigt lyckad tur till Stockholm. 

 

På tåget hem såg jag på mobilen att vi gått över 12000 steg. Inte konstigt att fötterna surrade. 






 
 
Ingen bild

90

14 oktober 2019 23:36

Snygga trosor.

tjejgrejer

20 oktober 2019 05:05

Tack!

 
Ingen bild

90

13 januari 2020 16:58

Är det hipstertrosor?

tjejgrejer

14 januari 2020 11:58

Ja!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tjejgrejer - Tisdag 23 april 14:42

Först åkte vi åt till Lindö som har en hamn ut mot Bråviken. Det räknas som ett fint och bra område och villorna här är dyra. Kan nämnas att Lundberg har bott här. Det var nästan folktomt i hamnen. En stor privat segelbåt låg i gästhamnen. Det krusan...

Av tjejgrejer - Tisdag 23 april 08:50

Var själv lite förvirrad ett tag om det här med kramarna. Hur gör man när man ska krama en bekant eller släkting som man inte står så nära? Jo bara hålla om axlarna eller ryggen och luta sig fram lite. De franska kindpussarna är lite tricky. Man ska ...

Av tjejgrejer - Måndag 22 april 07:17

Man har inte bara ett soltecken. Utan är inspirerad av månen och ac:n också.    Vädur    Det blir en intressant dag. Du har mycket att stå i. Gå inte i klinch med din ovän idag. Du kommer bli för arg och det slår tillbaka på dig. Du har extra...

Av tjejgrejer - Måndag 22 april 06:57

Vädur    Framåt och glad. Har mycket energi. Vill aktivera sig men nästan vad som helst. Lite barnslig och ego. Naturlig ledare.    Oxe    Lugn, stabil och långsam. Kan bli jättearg men sällan. Lojal vän. Matglad och vill ha fina prylar o...

Av tjejgrejer - Måndag 22 april 06:49


Vaknade inatt och har varit uppe sen dess. Ville inte äta i natten så nu har jag käkat en macka. En spezialare, örtost och rökt skinka. Sådan där specialrökt skinka är så gott. Har mest spelat dataspel denna tidiga morgon. Kollade pinterst länge, det...

Presentation

Fråga mig

214 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Annat

Annat

Flag Counter


Ovido - Quiz & Flashcards